Dag 20 relaxen bij het zwembad in Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Piet Johan Chris IJsbrand van der Krieke - WaarBenJij.nu Dag 20 relaxen bij het zwembad in Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Piet Johan Chris IJsbrand van der Krieke - WaarBenJij.nu

Dag 20 relaxen bij het zwembad in Dakar

Door: Piet van der Krieke

Blijf op de hoogte en volg Piet Johan Chris IJsbrand

26 November 2015 | Senegal, Dakar

Dit zal de kortste blog van de reis worden. Een heerlijke relaxdag na een aantal dagen hard werken. Zelfs ik heb uitgeslapen tot 8 uur.
Eerst even all inclusive ontbijten en daarna lekker bij het zwembad. Even helemaal niks doen, soms even een baantje trekken. Het water is nog niet eerder zo warm geweest als hier. Redelijk mijn temperatuur.

Tussen de middag even een soepje gekookt op ons 1 pitsgasstel en terug naar het zwembad. Aan het eind van de middag even de banden opgepompt en het extra zand op de bodemplat weggehaald, zodat de bumper weer naar voren kan worden gebogen.

Aan het eind van de dag nog even samen met IJsbrand aan het onderhandelen geweest over wat souvernirs. We wilden een koeienhoorn en een 'antiek' beeld.
We zetten in met een koelbox, maar Erald had die morgen de markt verpest door een koelbox weg te geven. Het gaat dus niet door. Een koelbox erbij, maar dan voor ons nog een Senegalese vlag.

De baas komt er bij maar die gaat niet akkoord. De verkoper wil er nog een t-shirt bij, dus een opgehaald, maar er komt nog een baas bij en ook dat gaat niet door.
Dan wordt gevraagd om iets om thee op te koken. Nou dat hebben we ook nog wel. Het gasstel opgehaald en IJsbrand verhoogt onze inzet met een extra hoorn.

De extra Hoorn gaat meteen weer weg en er ontstaat een hoop discussie bij de tegenpartij. Totdat we zeggen dat het mooi geweest is en we ons gasstel op willen pakken. Ho, ho niet doen.
Er is een akkoord. Een mooi geschilderde koeienhoorn en een beeld en vlag tegen twee koelboxen en een gasstel.
Leuk om te doen, een leuk spel.

We eten om zeven uur een van onze kant en klaar maaltijden en zitten 's Avonds nog even lekker in het restaurant. Op tijd op bed en morgen naar Banjul.

English summary.
Just a day of relaxend at the swimmingpool. We did Some negotiations for souvernirs and went to bed early for the next day. Today we'll go to the Gambia.

• 27 November 2015 - 22:26

Mark:

Een welverdiende rust mannen. tot het volgende verhaal maar, pas op voor de president met zijn escort.....

• 28 November 2015 - 14:43

Mandy:

Lekker geniet, meer dan verdiend! Ennuh, je zit met de prijs goed als je de tegenpartij bijna boos krijgt ;)